Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Ofte stilte spørsmål

Nettbutikk og brukerkonto

  • Jeg har fått et tilbud fra dere, hva gjør jeg nå?
  • Hvor kan jeg finne kopi av faktura/kvittering?
  • Hvor kan jeg endre adresse og annen informasjon?
  • Jeg har handlet fra dere før, men ikke i nettbutikk. Hvordan aktiverer jeg kontoen for nettbutikk?
  • Jeg vil bestille bilder, passbilder eller andre bildeprodukter.
  • Jeg får feil når jeg prøver å registrere meg
  • Jeg får feil når jeg prøver å gjennomføre et kjøp
  • Jeg får feil når jeg prøver å handle med Santander
  • Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?
  • Hvordan legger jeg inn rabattkode?
  • Hvordan sletter jeg kontoen min?

Nettbutikk og brukerkonto - Ofte stilte spørsmål

 

Jeg har fått et tilbud fra dere, hva gjør jeg nå?

Gå til Mine tilbud og hent frem det aktuelle tilbudet. Du kan nå velge å kjøpe tilbudet og betale det som normalt i nettbutikken.

 

Hvor kan jeg finne kopi av faktura/kvittering?

Du finner kopi av alle dine faktura og kvitteringer under Fakturalisten. Velg ordrehistorikk og trykk søk under faktura.

 

Hvor kan jeg endre adresse og annen informasjon?

Du kan enkelt endre adresse og all annen informasjon på Min side.

 

Hvordan aktiverer jeg kundekontoen min for å handle i nettbutikk?

Dersom du har handlet fra oss før, enten i butikk, per telefon eller e-post, har du ofte en kundekonto hos oss fra før. Hvis du prøver å logge inn med e-postadressen din og velger glemt passord vil du få tilsendt et passord og aktiverer kontoen for bruk i nettbutikken. Dersom du får beskjed at " Brukernavnet du har lagt inn eksisterer ikke" ta kontakt slik at vi kan legge inn riktig e-post på kundekontoen din.

 

Jeg vil bestille bilder, passbilder eller andre bildeprodukter.

Det bestiller du enkelt i bildebutikken vår.

 

Jeg får feil når jeg prøver å registrere meg

Ofte er dette fordi e-posten din er registrert i systemet fra før eller enkle skrivefeil. Sjekk at alt er skrevet riktig og at du ikke har byttet punktom med komma o.l. Prøv eventuelt å velg Glemt passord og se om du får tilsendt passord.

Vedvarer problemene ta kontakt med oss!

 

Jeg får feil når jeg prøver å gjennomføre et kjøp

Feil i disse situasjonen er ofte forbigående. Det hjelper ofte å vente et par minutter og så prøve igjen.

Dersom du sitter på en eldre nettleser kan det skape problemer. Vi anbefaler å bruke siste versjon av Firefox eller Chrome.

Av og til hender det at det er feil i betalingssystemene til banken din eller hos Nets. Dersom vi er klar over slike feil opplyser vi om det på nettsidene.

Vedvarer problemene ta kontakt med oss!

 

Jeg får feil når jeg prøver å handle med Santander

Feil i disse situasjonen er ofte forbigående. Det hjelper ofte å vente et par minutter og så prøve igjen.

Dersom du sitter på en eldre nettleser kan det skape problemer. Vi anbefaler å bruke siste versjon av Firefox eller Chrome.

Sjekk at informasjonen som er skrevet inn er korrekt. Vi har f.eks. erfart at det kan dukke opp feil om man oppgir +47 i telefonnummeret.

Får du avslag, feil i Santander-systemet eller er usikker på noe kontakt Santander kundeservice på 21 08 35 00.

Vedvarer problemene ta kontakt med oss!

 

Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?

Du kan velge om du vil betale i nettbutikken eller når du henter varene. Dersom du får varene tilsendt kan du også velge å betale når du henter varene ved å velge alternativet "Kontant/oppkrav". Ønsker du å betale på nett kan du betale med Visa, Mastercard, Vipps eller Santander. Santander tilbyr delbetaling og betalingsutsettelse om du ønsker det.

I noen tilfeller tilbyr vi bedrifter, kommunale- og offentlige etater faktura med 15 dager forfall. Ta kontakt for å søke om kreditt.

 

Hvordan legger jeg inn rabattkode?

Rabattkode kan du legge inn på Min side eller i kassen før du betaler.

 

Hvordan sletter jeg kontoen min?

Du sletter kontoen din på Min side. Ved å slette kontoen mister du all informasjon og historikk om kjøp. Dette kan ikke gjenopprettes!

Les mer...Vis mindre...

Kjøp og forsendelse

  • Sender dere til Svalbard?
  • Hvordan legger jeg inn rabattkode?
  • Hvor kan jeg finne kopi av faktura?
  • Hvordan kjøper jeg et tilbud?
  • Hvor kan jeg spore pakken?
  • Jeg har ikke mottatt sporing
  • Hvordan sender dere pakkene?
  • Jeg finner ikke varen jeg leter etter.
  • Jeg vil bestille bilder, passbilder eller andre bildeprodukter.
  • Jeg får feil når jeg prøver å gjennomføre et kjøp
  • Jeg får feil når jeg prøver å handle med Santander
  • Hvilke betalingmetoder har dere?
  • Kan jeg handle tax-free hos dere?

Kjøp og forsendelse - Ofte stilte spørsmål

 

Sender dere til Svalbard?

Ja, vi sender til Svalbard, men et frakttillegg og fortollingsgebyr kommer i tillegg.

 

Hvordan legger jeg inn rabattkode?

Rabattkode kan du legge inn på Min side eller i kassen før du betaler.

 

Hvor kan jeg finne kopi av faktura/kvittering?

Du finner kopi av alle dine faktura og kvitteringer under Fakturalisten. Velg ordrehistorikk og trykk søk under faktura.

 

Hvordan kjøper jeg et tilbud??

Gå til Mine tilbud og hent frem det aktuelle tilbudet. Du kan nå velge å kjøpe tilbudet og betale det som normalt i nettbutikken.

 

Hvor kan jeg spore pakken?

Du finner sporingsnummer og link til å spore pakken hos transportselskapet på Min side, under ordrehistorikk og pakkesporing.

 

Jeg har ikke mottatt sporing

Det kan være ulike grunner til at du ikke har mottatt sporing. Enten er det ikke lagt inn mobilnummer eller e-post på kundekontoen din, eller så er pakken sendt som brev uten sporing. Dersom du ikke har mottatt sporing finner du sporingsnummer og link til å spore pakken hos transportselskapet på Min side, under ordrehistorikk og pakkesporing.

 

Hvordan sender dere pakkene?

Vi sender varer med PostNord eller Posten/Bring. Du velger selv hvordan du vil ha varene tilsendt når du betaler. I enkelte tilfeller sender vi som brev, dersom varen er liten og under en viss verdi. Da får du generelt varene raskere og det blir billigere for deg. Du kan ikke selv velge brev, dette må endres av oss.

 

Jeg finner ikke varen jeg leter etter!

Vi har tilgang på mange flere varer enn det som er tilgjengelig i nettbutikken og det vanlige sortimentet vårt. Ring oss på 51 52 10 20 eller send oss en e-post så ser vi om vi greier å skaffe det du er på jakt etter, eller om det finnes gode alternativer.

 

Jeg vil bestille bilder, passbilder eller andre bildeprodukter.

Det bestiller du enkelt i bildebutikken vår.

 

Jeg får feil når jeg prøver å gjennomføre et kjøp

Feil i disse situasjonen er ofte forbigående. Det hjelper ofte å vente et par minutter og så prøve igjen.

Dersom du sitter på en eldre nettleser kan det skape problemer. Vi anbefaler å bruke siste versjon av Firefox eller Chrome.

Av og til hender det at det er feil i betalingssystemene til banken din eller hos Nets. Dersom vi er klar over slike feil opplyser vi om det på nettsidene.

Vedvarer problemene ta kontakt med oss!

 

Jeg får feil når jeg prøver å handle med Santander

Feil i disse situasjonen er ofte forbigående. Det hjelper ofte å vente et par minutter og så prøve igjen.

Dersom du sitter på en eldre nettleser kan det skape problemer. Vi anbefaler å bruke siste versjon av Firefox eller Chrome.

Sjekk at informasjonen som er skrevet inn er korrekt. Vi har f.eks. erfart at det kan dukke opp feil om man oppgir +47 i telefonnummeret.

Får du avslag, feil i Santander-systemet eller er usikker på noe kontakt Santander kundeservice på 21 08 35 00.

Vedvarer problemene ta kontakt med oss!

 

Hvilke betalingsmetoder har dere?

Du kan velge om du vil betale i nettbutikken eller når du henter varene. Dersom du får vanrene tilsendt kan du også velge å betale når du henter varene ved å velge alternativet "Kontant/oppkrav". Ønsker du å betale på nett kan du betale med Visa, Mastercard, Vipps eller Santander. Santander tilbyr delbetaling og betalingsutsettelse om du ønsker det.

I noen tilfeller tilbyr vi bedrifter, kommunale- og offentlige etater faktura med 15 dager forfall. Ta kontakt for å søke om kreditt.

 

Kan jeg handle tax-free hos dere?

Dersom du er bosatt i utlandet og skal ta varene med ut av landet er vi behjelpelige med å fylle ut de riktige papirene slik at du kan få momsen tilbakebetalt. Dette krever at du får papirene stemplet av tollmyndighetene og returnerer papirene til oss.

 

Les mer...Vis mindre...

Retur og service

  • Jeg ønsker å benytte meg av angreretten.
  • Hvordan returnerer jeg et produkt?
  • Utfører dere service/reparasjoner?
  • Jeg har et ødelagt produkt, hva gjør jeg?
  • Hva koster en reparasjon?
  • Hvordan sender jeg er produkt på service?
  • Hvilke feil går på garanti?
  • Hvor lang garanti har jeg?
  • Hva gjelder som garantibevis?
  • Jeg har kjøpt et produkt i utlandet, gjelder garantien i Norge?
  • Hvilken adresse skal jeg sende returen til?

Retur & Service - Ofte stilte spørsmål

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten

Vi anbefaler at man benytter angrerettskjema som finnes vedlagt i e-post med bestillingsbekreftelse. Du kan også få tilsendt angrerettskjema via e-post ved å sende e-post til post@stavangerfoto.no.

 

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Dersom du av forskjellige årsaker skal returnere et produkt må du melde dette på forhånd. Ta kontakt med oss for returskjema på e-post: post@stavangerfoto.no. Du kan sende inn returen selv med å registrere en retur på PostNord sin side:

 

Enkleste (og som regel billigste måte) er å registrere innsending slik:
 

 

Vår adresse er allerede registrert og du får sporing på sendingen

Du betaler med Vipps eller kort (fra ca 69,-)

Pakken leveres inn på et PostNord-hentested og blir sendt direkte til butikken vår

Sendingslappen kan skrives ut ved fremvisning av sendingsdetaljer på hentested

 

 

Utfører dere service/reparasjoner?

Nei, vi utfører ikke service utover sensorrens. All service og reparasjon blir videreformidlet til de respektive produsenters autoriserte verksted.

 

Jeg har et ødelagt produkt, hva gjør jeg?

Dersom du har kjøpt et produkt hos oss som har behov for service eller reparasjon kan du enten møte opp med produkt og kjøpskvittering i butikk eller sende direkte til verksted. Du finner informasjon om hvilke merker som skal sendes hvor lengre ned.

 

Hva koster en reparasjon?

Dersom det ikke dekkes av garanti, vil verkstedet normalt komme med et prisoverslag når de har undersøkt produktet, før de eventuelt setter i gang med reparasjonen. Dersom du ønsker produktet returnert ureparert må du belage deg på et gebyr for kostnadene som oppstår i tråd med undersøkelsen og frakt. Dette gebyrer varierer fra verksted til verksted, men varierer normalt mellom ca 500,- til 1000,-.

 

Hvor land tid tar reparasjonen?

Hvor lang tid en reparasjon tar vil avhenge av hva som er feil og de ulike verkstedenes behandlingstid. Typisk bør du beregne at en reparasjon tar ca 14 dager, selv om det i mange tilfeller vil gå raskere

 

Hvordan sender jeg er produkt på service?

Du kan enten sende produktet til oss og så videreformidler vi videre til riktig verksted eller du kan sende det direkte til verksted selv. Om du sender det via oss vil medføre noe ekstra tid i postgang og behandlingstid.

 

Ønsker du å sende det direkte til verksted finner du linker til de ulike verkstedene og beskrivelse av prosedyre i listen under:

 

ta gjerne kontakt med oss før du sender inn til verksted.

 

Hvilke feil går på garanti?

Garanti beskytter mot produksjonsfeil og feil som oppstår med produktet uten at det skyldes uforsvarlig bruk. Mye av det som utenlandske produsenter dekker under garanti er også dekket av den norske reklamasjonsretten.

 

Hvor lang garanti har jeg?

Dette kan variere mellom ulike produkter og produsenter. De fleste produsenter gir 1 års garanti, men en del har også lengre garanti. Alle produkter kjøpt i norge er i tillegg dekket av 5 års reklamasjonsrett.

 

Hva gjelder som garantibevis?

Kvittering eller faktura fra kjøpet gjelder som garantibevis.

 

Jeg har kjøpt et produkt i utlandet, gjelder garantien i Norge?

Dette vareier fra produsent til produsent. Produkter kjøpt utenfor Norge er ikke dekket av norsk reklamasjonsrett.

 

Hvilken adresse skal jeg sende returen til?

Postadressen vår er:

Stavanger foto

Alexander AS

Postboks 1144

4095 Stavanger

 

Det er også veldig viktig at du legger inn post@stavangerfoto.no som e-postadresse til mottaker når du sender pakken. Da får vi hentemelding på e-post og kan hente ut pakken raskere. Mange legger sin egen e-postadresse, men da får vi aldri beskjed om at pakken er ankommet og det er kan føre til at pakken sendes i retur til avsender.

Les mer...Vis mindre...

Innbytte og brukt

  • Kjøper dere bruktutstyr?
  • Er det mulig å bytte brukt mot brukt?
  • Har dere garanti på bruktutstyr?
  • Selger dere brukt med mva?
  • Hvordan sender jeg brukt til dere?
  • Hvordan kan jeg få vite pris på innbytte?

Innbytte og brukt - Ofte stilte spørsmål

 

Kjøper dere bruktutstyr?

Nei, vi kjøper ikke bruktutstyr, vi tar kun i innbytte ved salg.

 

Er det mulig å bytte brukt mot brukt?

Ja, vi tar innbytte uavhengig av om du ønsker å kjøpe nytt eller brukt utstyr.

 

Har dere garanti på bruktutstyr?

Ja, vi har tre måneders garanti på det vi selger brukt.

 

Selger dere brukt med mva?

Ja, alt brukt selges med spesifisert mva. Det betyr at dersom du kjøper til et firma vil firmaet kunne trekke fra mva som vanlig. Brukt vil også kunne selges mva-fritt til Svalbard.

 

Hvordan sender jeg brukt til dere?

Ta kontakt på forhånd og avtal at du har innbytte og få et prisoverslag. Deretter er det bare å pakke utstyret godt og sende det til oss.

 

Enkleste (og som regel billigste måte) er å registrere innsending slik:
 

 

Vår adresse er allerede registrert og du får sporing på sendingen

Du betaler med Vipps eller kort (fra ca 69,-)

Pakken leveres inn på et PostNord-hentested og blir sendt direkte til butikken vår

Sendingslappen kan skrives ut ved fremvisning av sendingsdetaljer på hentested
 

 

Ønsker du å ordne sending på egenhånd bruker du denne adressen:

Stavanger foto

Postboks 1144 Hillevåg

4095 Stavanger

 

Hvordan kan jeg få vite pris på innbytte?

Ta en telefon eller send oss en e-post og oppgi hva du har og si litt om stand så kommer vi med et prisoverslag på hva innbyttet er verdt. Merk at dette er et overslag og endelig pris settes først når vi har sett utstyret.

Les mer...Vis mindre...

Annen info

Generelt om kjøp

  • Generelle kjøpsbetingelser
  • Bestillingsprosess
  • Opplysninger i nettbutikk
  • Priser
  • Betaling
  • Levering
  • Salgspant
  • Angrerett

Generelt om kjøp

Generelt
For å kunne handle i vår nettbutikk må du registrere deg som bruker på Stavangerfoto.no og være fylt 18 år. Hvis du er under 18 år kan du velge hent i butikk eller postoppkrav. Du har også mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg. Den som er registrert som kunde hos Stavanger foto er ansvarlig for betaling av bestillinger på sitt kundenummer hos Stavangerfoto.no
 

Levering
Per i dag leverer vi ikke varer til utlandet. Hvis du ønsker å ta med varer ut av landet må du be om å få utførselskjema utfylt fra oss og returnere dette via e-post eller som brev. Skjemaet må være korrekt utfylt og stemplet av tolldirektoratet. Skjemaet finner du også her: Utførselskjema
 

Bestillingsprosess
Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart etter bestilling. Dersom ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt dekkes av kunde jfr. angrefristloven. Når vi har registrert din ordre vil vi godkjenne den og sende deg en ordrebekreftelse på e-post. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen og sjekker at den stemmer med din bestilling. Dersom det er noe galt med din ordre vil vi ta kontakt på telefon eller e-post. Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager.
 

Opplysninger i nettbutikk
Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående varer i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-, skrive- og trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.
 

Priser
Våre priser er inkludert merverdiavgift dersom du er registrert som privatkunde. Er du registrert som bedriftskunde vises priser eks. mva. Totalprisen inkludert frakt vises når du har logget deg inn og går til kassen. Leveranser til Svalbard eller andre norske fjerntliggende områder faktureres uten merverdiavgift.
 

Betaling
Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard, Santander betalingsutsettelse, Vipps eller postoppkrav. For delleveranser blir du kun belastet for leverte varer.
 

Levering
Når vi har godkjent din ordre sender vi ut en ordrebekreftelse på e-post med antatt leveringsdato. Dersom vi har varene på lager sendes bestillingen omgående fra vår butikk i Stavanger. Leveringstid varierer utifra hvilken fraktmåte som er valgt. Varer som viser "på lager" befinner seg på vårt eget fysiske lager i Stavanger. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus. Vi leverer kun til Norge
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
 

Salgspant
Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpesummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.
 

Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet returneres til Stavanger foto  i originalemballasje og i samme stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss.

Les mer...Vis mindre...

Betaling

  • Visa
  • Mastercard
  • Kontant/oppkrav
  • Betalingsutsettelse og delbetaling fra Santander
  • Faktura 14 dager fra Santander
  • Faktura (Netto + 15 dager)
  • Gebyr for uavhentet forsendelse

Betaling

Ved bruk av nettbutikken tilbys kjøper de betalingsmåter som til enhver tid er tilgjengelig i nettbutikken. Enkelte finansieringsløsninger vil kreve opplysning om personnummer som kan utløse en kredittvurdering av kjøper. Kjøper vil i slike tilfeller motta et gjenpartsbrev i posten. Ved bruk av Vipps, VISA eller MasterCard vil det ved bestillingstidspunkt medføre en reservasjon, slik at beløpet ikke lenger er disponibelt på kjøpers konto. Selve betalingen skjer ofte først når bestillingen er pakket og sendes ut. Garasjetid tar alle forbehold om at betaling kan skje på andre måter. Ved sletting av bestilling skal reservasjoner opphøre og eventuelle forskuddsbetalinger tilbakeføres til kjøpers konto. Enkelte kjøpere kan få tilgang til utvidede betalingsmåter. Kjøper har tilgang til fakturakopier og sin kundereskontro på "Min side".

 

Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online-betaling. Vi benytter Svea Bank AB sin PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning. 

 

Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard. Pengene reserveres på din konto ved ordretidspunktet.
Alle transaksjoner sendes sikkert og kryptert via SSL (Secure Sockets Layer). Ingen kortnummer lagres. Vi benytter den seneste sikkerhetsstandarden for betalinger på nett, 3D-Secure, en standard innført av Visa og MasterCard med formål å identifisere kortholder ved kjøp på internett. 

 

Svea tilgjengeliggjør betaling med Vipps via vår Svea Checkout. Betaling utføres via Vipps sin egen app for betaling, med de betalingsvalg som er tilgjengelig der for den enkelte bruker.

 

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Bank AB, filial i Norge. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. 
Samtlige faktura er overdratt til Svea Bank AB, filial i Norge sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Bank AB, filial i Norge. 
Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

 

Gjennom vårt samarbeid med Svea Bank AB, filial i Norge kan du inngå en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av for det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

 

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å delbetale kjøpet er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. 
Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, løpetid 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195 kr, termingebyr 45 kr: 14,40% 

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. 

Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF) finner du her.

Kontant/oppkrav

Betalingsmåten "Kontant/Oppkrav" betyr at varen blir sendt til deg i oppkrav med PostNord MyPack. Du betaler varen når du henter den på utleveringsstedet. Her tilkommer også PostNords oppkravsgebyr. Alternativt kan du hente varene i vår butikk i Stavanger og betale kontant i kassen.

 

Betalingsutsettelse eller delbetaling fra Santander

Med Handlekonto får du friheten til å velge hvordan du vil betale. Du kan kjøpe det du trenger – når du trenger det.
Du kan velge å utsette betalingen mot et gebyr på utsettelseskostnad kr 299 og/eller dele opp betalingen i faste månedsbeløp. Nedbetalingen deles opp over tid og tilpasses din personlige økonomi. Handlekonto tilbys via Santander Consumer Bank og kredittvurdering gjøres umiddelbart ved søknad.


- Delbetaling
Med Handlekonto får du muligheten til å dele opp betalingen i faste månedsbeløp. Minste månedlig betaling er 3,5 % av det du skylder, begrenset nedad til kr 199.

 

Delbetaling fra Santander Consumer Bank forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Dersom beløpet ikke betales etter endt delbetaling/betalingsutsettelse, går man over til delbetaling med følgende priseksempel: Eff. rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063


- Betalingsutsettelse
Med Handlekonto kan du handle for inntil kr 50 000 og utsette betalingen i 4 måneder mot et gebyr på utsettelseskostnad kr 299.

 

Betalingsutsettelse fra Santander Consumer Bank forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Dersom beløpet ikke betales etter endt betalingsutsettelse, går man over til delbetaling med følgende priseksempel: Eff. rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063


- Slik betaler du med Handlekonto (Betalingsutsettelse / Delbetaling)
Du velger «Betalingsutsettelse / Delbetaling» i kassen og får svar på søknaden umiddelbart.
Ved innvilgelse av søknad, sender Santander Consumer Bank deg en SMS og e-post med en sikker link til lånedokumentet. Vi anbefaler elektronisk signering med BankID for umiddelbar levering av vare(r).

 

Forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Etter den betalingsfrie perioden kan du velge å betale ut hele beløpet eller gå over til delbetaling med følgende priseksempel Eff. rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063


 

Faktura fra Santander - betal om 14 dager

Når du velger Faktura for kr 29,- fra Santander, kan du betale innen 14 dager etter kjøp. Du kan velge Santander Faktura på varekjøp fra 199 kroner og opptil 20 000 kroner. Fakturagebyret er 29 kroner og betalingsfristen er 14 dager. Søknad om Faktura forutsetter kredittvurdering. Faktura tilbys i samarbeid med Santander Consumer Bank. Dersom betaling unnlates, påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente iht. lov om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven).


Priseksempel: Et varekjøp á kr 1 000, fakturagebyr kr 29, totalt kr 1 029 o/14 dager.

 

Faktura (Netto + 15 dager)

Stavanger foto vil i noen tilfeller tilby bedrifter, kommunale- og offentlige etater faktura med 15 dager forfall. Ta kontakt for å søke om kreditt.

 

Gebyr for uavhentet forsendelse

Dersom du ikke henter pakken på utleveringsstedet før den går i retur, vil du motta en faktura for uavhentet forsendelse. Dette skal dekke våre fraktkostnader t/r og våre lagerhåndteringskostnader. Gebyr for uavhentet pakke er 400,- eks mva

Les mer...Vis mindre...

Levering

  • Hent i butikk (Klikk og hent)
  • Levering pr post
  • Oppkrav
  • MyPack
  • Ekspress
  • Gebyr for uavhentet forsendelse

Levering

 

Hent i butikk (Klikk og hent)

Du kan velge å hente varen(e) i vår butikk innenfor våre åpningstider.

 

Vår adresse:


Stavanger foto
Sjøhagen 11
4016 Stavanger
 

Våre åpningstider finner du her.
 

Dersom varen er på lager i nettbutikken betyr dette at varen befinner seg i butikken vår og du kan komme og hente like etter bestilling innenfor våre åpningstider.

 

Levering pr post

Normal leveringstid er 1-5 virkedager. Dersom ordren kommer inn til oss før kl 14 på en hverdag sender vi normalt samme dag. Hvis bestilte varer ikke er på lager kan det ta lenger tid.

 

MyPack

MyPack blir levert til nærmeste butikk som har PostNord pakkeutlevering, hvor du så henter pakken selv. Når pakken sendes fra oss sender vi ut sporingslink på e-post. Du varsles om at sendingen er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Transporttid er normalt 1-5 virkedager, avhengig av strekning. PostNord MyPack kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard. Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummer på PostNord.no.

 

Oppkrav

Ved oppkrav blir du belastet med PostNords oppkravsgebyr. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager blir den returnert avsender.

 

Ekspress

Ekspress Neste Dag leveres neste virkedag dersom ordren kommer inn til oss før kl 14.

 

Gebyr for uavhentet forsendelse

Dersom du ikke henter pakken før den blir sendt i retur, vil du motta en faktura for uavhentet forsendelse. Dette skal dekke våre fraktkostnader t/r og våre lagerhåndteringskostnader. Gebyr for uavhentet pakke er 400,- eks mva
 

Les mer...Vis mindre...

Sikkerhet

  • Personvern
  • Cookies
  • Passordhåndtering

Sikkerhet

 

Personvernerklæring - Stavanger foto /Alexander AS

Stavanger foto har som mål å ivareta dine personopplysninger på en trygg og god måte. Vi følger gjeldene lover og regler for behandling av personopplysninger, herunder personopplysningsloven og EUs personvernforordning (GDPR).

Under vil du finne utfyllende informasjon om hvilke personopplysninger vi behandler og hva de brukes til.

Om virksomheten

Alexander AS (org.nr.: 986724397) er eier av Stavanger foto og behandlingansvarlig for personopplysninger som samles inn og behandles av Stavanger foto.
Adresse: Lars Hertervigs gate 3B, 4005 Stavanger
E-post: post@stavangerfoto.no
Telefon: 51 52 10 20

Om behandlingen

Hvorfor behandler vi personopplysninger?

Vi behandler personopplysninger for å kunne oppfylle vår kontrakt/avtale med deg som kunde og for å oppfylle andre lovpålagte forpliktelser (som f.eks. regnskapslover og kjøpslover). Vi vil alltid innhente ditt samtykke til å bruke opplysningene og vi vil ikke bruke dine personopplysninger til andre formål enn det du har gitt samtykke til.

Nyhetsbrev

Du må frivillig samtykke til at vi sender deg nyhetsbrev. Dersom du har gitt samtykke til å motta nyhetsbrev vil det sendes til din registrerte e-postadresse. Du står når som helst fritt til å trekke samtykket og dermed melde deg av nyhetsbrevet.

Kundeservice

Våre ansatte vil behandle dine personopplysninger i forbindelse med salg og kundeservice.  De vil kunne behandle opplysninger om navn, kontaktinformasjon og ordreinformasjon for å fullføre bestillinger eller yte kundeservice for å hjelpe deg.

Annen bruk

Vil vil ikke bruke personopplysningene til andre formål enn formålene beskrevet over. Dersom det dukker opp nye formål vil vi be om ditt samtykke for å kunne bruke opplysningene til disse formålene.

Hvor får vi personopplysningene fra?

I de fleste tilfeller får vi personopplysningene direkte fra deg. VI ber deg oppgi personopplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-post når du registrerer deg som kunde eller handler hos oss. Det er helt frivillig å gi fra deg personopplysninger, men det vil i mange tilfeller være en forutsetning for at du skal kunne benytte våre tjenester og for at vi skal effektivt kunne behandle ordrene dine.

I enkelte tilfeller henter vi opplysinger fra andre åpne kilder som telefonregister (f.eks. 1881.no) eller bedriftinformasjon fra Brønnøysundregistrene. Denne innsamlingen er ikke automatisert gjøres i tilfeller hvor informasjonen vi sitter på er utdatert eller mangelfull slik at vi ikke kan utføre de tjenestene eller fullføre de avtalene vi har med deg som kunde på en tilfredsstillende måte.

Avhengig av hvilke av våre tjenester du benytter deg av behandler følgende kategorier av personopplysninger:

  • Navn og kontaktinformasjon
  • Brukernavn og passord (passord lagres kryptert)
  • Korrespondanse i form av epost o.l.
  • Kjøpshistorikk
  • Bilder
  • Informasjonskapsler/Statistikk

Annonser og informasjonskapsler:

Vi bruker informasjonskapsler/cookies for å måle trafikk og føre statistikk som er nyttig for å forbedre nettbutikken vår.
Infromasjon som samles er hvilke sider du besøker og hvor lenge du besøker hver side, hvor i landet du befinner deg, samt teknisk informasjon om enheten du bruker som nettleser, operativsystem o.l.

Vi benytter også sporing på annonser og nyhetsbrev for å spore klikk fra annonser som fører til salg. Der gjør det mulig for oss å se hvilke annonser som gir best resultat og å rette annonser mot brukere som tidligere har vært inne på nettsidene våre.

Informasjonen som samles og brukes til statistikk og markedsføring er anonymisert og har ikke som mål å identifisere deg som person.

Hvor lenge lagrer vi personopplysningene?

Personopplysningene dine vil bli lagret så lenge du har en åpen kundekonto hos oss.

Bilder laster opp på vår bestillingsportal lab.stavangerfoto.no slettes fra nettportalen automatisk etter 6 måneder. Bildeordre vil oppbevares 1 år på våre interne servere før de slettes og bildeordre som er produsert og klare til å hentes i butikk vil oppbevares i 1 år før de makuleres.

Du står selvsagt helt fritt til å avslutte din kundekonto når du måtte ønske og dermed få opplysningene dine slettet. Dette kan du gjøre ved å logge inn på våre nettsider eller ved å ta kontakt med oss.

Hvem deler vi informasjonene med?

Vi har underleverandører vi i enkelte tilfeller må dele informasjon med for at vi skal kunne levere varer og utføre de avtalte tjenestene for deg som kunde. Her finner du en oversikt over hvilke tilfeller vi er nødt til å dele informasjon med underleverandører og hvem de er.

  • I enkelte tilfeller vil det være behov for at underleverandører som står for drift, utvikling og vedlikehold av IT-systemer, nettbutikk og bildebestillingsportal får innsyn i personopplysninger i forbindelse med feil, vedlikehold og drift.
  • Vi har underleverandører som står for levering av varer og overfører personopplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-post  til Posten, Postnord og unntaksvis andre fraktleverandører for at du skal kunne motta varene.
  • Underleverandører som står for betalinsløsninger, som bl.a. Nets og Santander.
  • Underleverandører som står for bildeproduksjon. Dette omfatter produktene fotobok, doble kort, og digitalisering av smalfilm og video som utføres av ulike underleverandører. De vil få tilgang til navn, adresse, telefonnummer og e-post, samt nødvendig bildemateriale.
  • Underleverandører for service og reparasjon. Vi vil dele nødvendig informasjon med autoriserte verksteder for å kunne tilby reparasjoner og service av produkter. Informasjon som deles er navn, kontaktinformasjon og eventueller kvitteringer og garantibevis som dokumentasjon for kjøp.

Hva betyr behandlingen av personopplysninger for deg?

Ved å la oss behandle personopplysninger får vi muligheten til å kunne yte rask og effektiv service ovenfor deg som kunde. Du slipper å gjenta informasjon hver gang du handler og vi vil raskt og effektivt kunne hjelpe deg med spørsmål og informasjon rundt f.eks. dine produkter, tidligere kjøp og kvitteringer.
Lagring og behandling av personopplysninger medfører derimot alltid en viss risiko for at personopplysninger kan komme på avveie. Dette kan oppleves som ubehagelig. Vi lagerer ikke informasjon om betalingskort og heller ikke sensitive personopplysninger. Informasjonen vi lagrer, med unntak av bilder, passord og brukernavn, er informasjon som i mange tilfeller er offentlig tilgjengelig. I tillegg lagres informasjonen kryptert hos profesjonelle aktører som ivaretar informasjonssikkerheten. Vi anser derfor risikoen som liten, men det vil alltid være en risiko.

Dine rettigheter, våre plikter

Norge har lenge hatt kanskje verdens beste personvernlovgivning, og med inntredelsen av EUs personvernforordning (GDPR - General Data Protection Regulation) har dine rettigheter blitt enda bedre!

Innsyn: Du har rett til innsyn til all informasjonen vi har lagret om deg.
Retting: Du har rett til å få personopplysninger rettet om du oppdager feil eller mangler.
Sletting: Du har rett til å få personopplysningene dine slettet.
Begrensning: Du kan begrense hva vi har lov å bruke personopplysningene dine til.
Portabilitet: Du har rett til å ta med deg persondata til en annen leverandør.
Protestere: Hvis du opplever at vi mot formodning behandler personvernopplysninger om deg uten ditt samtykke har du rett til å protestere og få behandlingen stanset.
Klage: Du har rett til å klage til Datatilsynet.

Dersom du ønsker hjelp med å ivareta rettighetene dine eller har spørsmål ta kontakt med oss på post@stavangerfoto.no eller 51 52 10 20.

Endringer i personvernerklæringen

Ting kan skje som gjør at vi endrer personvernerklæringen. Det kan være vi kun endrer noen formuleringer som gjør innholdet tydeligere, men ikke endrer det. I så fall er det ikke sikkert du får beskjed. Derfor kan det være lurt å ta en titt innom personvernerklæringen en gang i blant.
Det kan også være at vi må gjøre større endringer i personvernerklæringen. Kansje får vi nye underleverandører, nye funksjoner, nye lover eller andre ting som gjør at vi må tilføre, slette eller endre personvernerklæringen. Ved slike store endringer vil du få beskjed på e-post eller når du logger på nettbutikken og bli bedt om å se over og godkjenne personvernerklæringen på ny.

Denne personvernerklæringen er oppdatert 18.07.2018.

 

Cookies
Cookies, eller informasjonskapsler, er små tekstfiler som sendes fra en webside og lagres på besøkerens datamaskin. Denne tekstfilen brukes for å forbedre internettsiden for brukeren eller levere statistikk rundt bruken av internettsiden. En cookie kan ikke starte et program. Cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon  hvis du krysser av for dette ("Husk brukernavn og passord"). Merk at du bør være bevisst på at dette ikke gjøres på en maskin tilgjengelig for andre, da de kan bruke informasjonen til å logge seg inn på din konto. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere noen cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer fra internett. Det er enkelt å endre denne innstillingen i nettleseren

 

Passordhåndtering
Du velger selv ditt eget innloggingspassord på stavangerfoto.no. Dette lagres kryptert på våre servere, ingen i vår organisasjon eller utenforstående får tilgang til dette. Passordet kan du selv endre på "Min side".

Les mer...Vis mindre...

Support & Retur

  • Retur
  • Angrerett
  • Service og reparasjon
  • Verksteder

 

Support & Retur

Retur
Dersom du av forskjellige årsaker skal returnere et produkt må du melde dette på forhånd. Ta kontakt med oss for returskjema på e-post: post@stavangerfoto.no
Skjemaet må fylles ut og sendes med varen. Forutsetning for retur er at varen er kjøpt hos Stavanger foto.  Ved enkelte tilfeller vil vi forbeholde oss retten til å videreformidle returbehandlingen. Dersom påståtte feil ved varen ikke viser seg å være feil ved gjennomgang hos oss belastes kunden for testingen og  forsendelseskostnader tilbake til kunden. Dersom returen gjelder angrerett ber vi deg lese avsnittet som omhandler dette.

Dersom du sender  verdier over kr  500,- anbefaler vi at du bruker Postens Servicepakke eller Norgespakke slik at sendingen er registrert og har sporingsnummer. Sender du innholdet som vanlig brev har du ingen garanti dersom sendingen forsvinner.

 

Hvordan sender jeg i retur til dere?

Ta kontakt på forhånd og avtal at du sender inn. Deretter er det bare å pakke utstyret godt og sende det til oss.

 

Enkleste (og som regel billigste måte) er å registrere innsending slik:
 

 

Vår adresse er allerede registrert og du får sporing på sendingen

Du betaler med Vipps eller kort (fra ca 69,-)

Pakken leveres inn på et PostNord-hentested og blir sendt direkte til butikken vår

Sendingslappen kan skrives ut ved fremvisning av sendingsdetaljer på hentested
 

 

Hvilken adresse skal jeg sende returen til om jeg sender inn på andre måter?

Postadressen vår er:

Stavanger foto

Alexander AS

Postboks 1144

4095 Stavanger

 

Det er også veldig viktig at du legger inn post@stavangerfoto.no som e-postadresse til mottaker når du sender pakken. Da får vi hentemelding på e-post og kan hente ut pakken raskere. Mange legger sin egen e-postadresse, men da får vi aldri beskjed om at pakken er ankommet og det er kan føre til at pakken sendes i retur til avsender.

 

Angrerett
Iflg. Angrerettloven av 1. desember Nr. 105 2000 kan kunden gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen er overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.

Vi anbefaler at man benytter angrerettskjema som finnes vedlagt i forsendelsen. Du kan også få tilsendt angrerettskjema via e-post ved å sende e-post til post@stavangerfoto.no. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker betale, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen. (Jf Angrerettloven § 15, første ledd)
 

Service og reparasjon
Dersom du har kjøpt et produkt hos oss som har behov for service eller reparasjon kan du enten møte opp med produkt og kjøpskvittering i butikk eller sende direkte til verksted.

 

Ønsker du å sende det direkte til verksted finner du linker til de ulike verkstedene og beskrivelse av prosedyre i listen under:
 

ta gjerne kontakt med oss før du sender inn til verksted.

Les mer...Vis mindre...

Kontakt oss

Kontakt

Ordinære åpningstider butikk og kundeservice:

Mandag: 09.00-16.30

Tirsdag: 09.00-16.30

Onsdag: 09.00-16.30

Torsdag: 09.00-19.00

Fredag: 09.00-16.30

Lørdag: 09.00-14.00

 

Telefon butikk og kundeservice:

51 52 10 20

 

E-post:

post@stavangerfoto.no

 

Chat:

Kontakt oss gjerne via chat her i nettbutikken, på den blå boblen nede i høyre hjørne. Vi forsøker å være pålogget innenfor vanlige åpningstider, men du kan også sende melding når vi ikke er pålogget. Da får du evt svar på e-post senere.

 

Nettbutikk for bildebestilling:

lab.stavangerfoto.no

 

Besøksadresse:

Stavanger foto

Sjøhagen 11

4016 Stavanger

 

Postadresse:

Stavanger foto
Alexander AS

Postboks 1144

4095 Stavanger