Kontakt & hjelp

Retur & Service - Ofte stilte spørsmål

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten

Vi anbefaler at man benytter angrerettskjema som finnes vedlagt i e-post med bestillingsbekreftelse. Du kan også få tilsendt angrerettskjema via e-post ved å sende e-post til post@stavangerfoto.no.

 

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Dersom du av forskjellige årsaker skal returnere et produkt må du melde dette på forhånd. Ta kontakt med oss for returskjema på e-post: post@stavangerfoto.no. Dersom du sender  verdier over kr 500,- anbefaler vi at du bruker Postens Servicepakke eller Norgespakke slik at sendingen er registrert og har sporingsnummer. Sender du innholdet som vanlig brev har du ingen garanti dersom sendingen forsvinner.
 

Utfører dere service/reparasjoner?

Nei, vi utfører ikke service utover sensorrens. All service og reparasjon blir videreformidlet til de respektive produsenters autoriserte verksted.

 

Jeg har et ødelagt produkt, hva gjør jeg?

Dersom du har kjøpt et produkt hos oss som har behov for service eller reparasjon kan du enten møte opp med produkt og kjøpskvittering i butikk eller sende direkte til verksted. Du finner informasjon om hvilke merker som skal sendes hvor lengre ned.

 

Hva koster en reparasjon?

Dersom det ikke dekkes av garanti, vil verkstedet normalt komme med et prisoverslag når de har undersøkt produktet, før de eventuelt setter i gang med reparasjonen. Dersom du ønsker produktet returnert ureparert må du belage deg på et gebyr for kostnadene som oppstår i tråd med undersøkelsen og frakt. Dette gebyrer varierer fra verksted til verksted, men varierer normalt mellom ca 500,- til 1000,-.

 

Hvor land tid tar reparasjonen?

Hvor lang tid en reparasjon tar vil avhenge av hva som er feil og de ulike verkstedenes behandlingstid. Typisk bør du beregne at en reparasjon tar ca 14 dager, selv om det i mange tilfeller vil gå raskere

 

Hvordan sender jeg er produkt på service?

Du kan enten sende produktet til oss og så videreformidler vi videre til riktig verksted eller du kan sende det direkte til verksted selv. Om du sender det via oss vil medføre noe ekstra tid i postgang og behandlingstid.

 

Ønsker du å sende det direkte til verksted finner du linker til de ulike verkstedene og beskrivelse av prosedyre i listen under:

 

Hvilke feil går på garanti?

Garanti beskytter mot produksjonsfeil og feil som oppstår med produktet uten at det skyldes uforsvarlig bruk. Mye av det som utenlandske produsenter dekker under garanti er også dekket av den norske reklamasjonsretten.

 

Hvor lang garanti har jeg?

Dette kan variere mellom ulike produkter og produsenter. De fleste produsenter gir 1 års garanti, men en del har også lengre garanti. Alle produkter kjøpt i norge er i tillegg dekket av 5 års reklamasjonsrett.

 

Hva gjelder som garantibevis?

Kvittering eller faktura fra kjøpet gjelder som garantibevis.

 

Jeg har kjøpt et produkt i utlandet, gjelder garantien i Norge?

Dette vareier fra produsent til produsent. Produkter kjøpt utenfor Norge er ikke dekket av norsk reklamasjonsrett.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.